Konstelace a LIP

Dneska jsme si trochu povídali s kolegyní s Nelles institutu a kamarádkou Petrou Pejchalovou o konstelacích.

A také o tom, co je to fenomenologický způsob vedení konstelací.

Mě k tomu napadlo, že je možné to hodně zjednodušeně vysvětlit na modelu LIPu – vývoje vědomí.

Vedení konstelací, stejně jako jakákoliv terapie, fungování v jakémkoliv vztahu – k partnerovi, dětem, rodičům ostatním lidem, životu … může fungovat na různých stupních.

Vedení konstalací ze stupně číslo 2 – dětství – zachráním Tě, pomůžu Ti.

To může vést k zaplétání se do příběhu klienta a potvrzování si vlastní důležitosti.

Vedení konstalací ze stupně číslo 3 – dospívání – jaký máš záměr – společně to „dotlačíme“ tam, kde si přeješ, aby to bylo.

To může vést k manipulaci s realitou a potvrzování si vlastní důležitosti.

Vedení konstelací ze stupně číslo 4 – dospělost – společně vstoupíme do Tvého „duševního prostoru“ a necháme vystoupit do hmotné reality obraz/y a skutečnosti, které si Tvé nitro nese.

Konstelář nic „nedělá“, přestože „je aktivní“.

Účastní se něčeho, co vzniká samo od sebe.

Jen se nechá vést k jednotlivým krokům a slovům a tím umožní vzniknout příběhu, který touží být viděný a slyšený.

Dává „Duši“ formu.

Toto „znovuspojení“ se s tím, co skutečně je, je to, co na fenomenologii „léčí“.

Protože jakousi „moderní nemocí“ je všudypřítomná neuróza – oddělení od sebe sama.

LIP má ještě další 3 stupně – ve vnitřní dospělosti to ale začíná.

https://martinvachuska.cz/

Pokud chcete, můžete článek sdílet dál

Další články z blogu

Vnitřní bůh a Ego

Ve struktuře lidské psyché leží část, která se jmenuje superego – nadjá. Je to morální kompilát všech autorit, které člověk, hlavně v ranném věku potkal,

Seberozvojová příslušnost

Příslušnost k rodině je obřím tématem dětství.Dítě obětuje často velkou část sebe sama, aby si tuto příslušnost zasloužilo.Tato oběť mu umožňuje přežít. Během dospívání téma